اسباب بازی ساختمانی لگو در ابتدا توسط اوله کرک کریستینسن در بیلوند دانمارک در دهه 1930 ساخته شد. گفته می شود که نام لگو بر اساس عبارت دانمارکی “خوب بازی کن” است
و همچنین در لاتین به عنوان “من مطالعه می کنم، کنار هم می گذارم” ترجمه می شود. در دهه 1950، این مجموعه ها فراتر از دانمارک و آلمان در دسترس بودند، در نهایت در سراسر جهان به بازار عرضه شدند.
از نظر محبوبیت از همه اسباب بازی توپ و سرسره ساخت و ساز قبلی پیشی گرفتند. آجرهای لگو اسباب بازی همه کاره هستند و توسط بزرگسالان و همچنین کودکان برای ساختن تنوع تقریباً نامحدودی از خلاقیت ها استفاده می شود.
این شرکت مجموعه ای از کیت ها را برای سازه های معماری پیچیده و اسباب بازی هایی مانند تاج محل ایجاد کرده است. همچنین به طور گسترده برای ایجاد کیت های مبتنی بر تم برای فرنچایزهایی مانند جنگ ستارگان همکاری کرده است.
در اواخر دهه 1960، چیزی را معرفی کرد که در نهایت به مجموعه ای همه کاره و قدرتمند از اجزای ساختمانی مدولار تبدیل می شد که دارای قابلیت های پیچیده پنوماتیک، الکتریکی، الکترونیکی و روباتیک بود.
محصولات این شرکت همچنین در بازارهای سرگرمی و مدرسه از جمله برنامه های آموزش حرفه ای به موفقیت هایی دست یافتند، اما در بخش مصرف کننده تحت الشعاع لگو قرار گرفتند.
وانمود کردن بازی یک فعالیت تخیلی است که در آن “کودکان به گونه ای بازی می کنند که انگار چیزی یا کسی واقعی است”. «این نوع بازی به همه زمینههای رشد کودک کمک میکند.
ابزارهایی را برای تجربههای بعدی زندگی مانند تنظیم هیجانی، خلاقیت و استدلال منطقی به کودک میدهد». تظاهر بازی در بسیاری از زمینه ها برای رشد کودک مهم است.
در دهههای 1920 و 1930، قوانین کار کودکان و سایر اصلاحات اجتماعی منجر به افزایش تعداد کودکانی شد که به مدرسه میرفتند. با افزایش زمان صرف شده در مدرسه، مردم شروع به دیدن نوجوانی به عنوان مرحله ای متمایز از زندگی کردند.