در آغاز قرن شانزدهم در فرانسه، زادگاه مد جهانی، اولین پیراهن مردانه تترون بروجرد یقه دار جهان ظاهر شد. در آن زمان بود که تقریباً تمام دنیا دیدند که این نوع لباس می تواند شبیه یک تصویر رسمی باشد. با این حال، این یقه هنوز به سطحی که اکنون می بینیم نبود.
یک یقه جابوت بود. بله، در زمان ما، ژاکت به عنوان ویژگی یک کمد لباس منحصراً زنانه در نظر گرفته می شود، با این حال، در آن زمان، هر نوع روفله یا هر نوع پردازش پارچه نشانه ای از تجمل و شیک بودن بود، بنابراین آنها منحصراً توسط اشراف پوشیده می شدند.
بزرگان و سرداران نامدار. و یک پیراهن کتانی معمولی با قیمت ژابوت، با استانداردهای مدرن، مانند یک آپارتمان دو اتاقه در یک منطقه مسکونی. طبیعتاً زمانی که سفرای فرانسه با کشتی های مجلل فرانسوی به بندر آمدند.
با این پیراهن نشاسته ای و خوش طعم و با ظریف ترین ظاهر از نردبان پایین رفتند، مردم کشورهای مختلف آرزوی خرید چنین لباس هایی را داشتند. بنابراین ، در همه کشورها شروع به ساختن آنالوگ هایی از چنین پیراهن هایی کردند که بعداً به یک ویژگی تغییر ناپذیر یک کمد لباس رسمی تبدیل شد.
به یک معنا، این نقطه برجسته هر ذهنیت و انعکاس کوچک آن بود: کسی سختکوش است، کسی مذهبی است، کسی به تجمل و راحتی عادت دارد، کسی باید محافظت از حشراتی داشته باشد که در علف های بلند زندگی می کنند، کسی می خواهد لباسی برای صید داشته باشد.
اما در همان زمان همه یک نوع لباس بود – پیراهن. دقیقاً چه زمانی این ویژگی کمد لباس مردانه اولیه همان طرح و ظاهری را پیدا کرد که ما عادت کرده ایم عبارت “پیراهن مردانه” را با آن مرتبط کنیم؟
پیراهنهای مردانه شیک با لباسهای غیررسمی و هوشمند به خوبی ست میشوند، اما به دلیل ظاهر جذاب و طراحی شیک، میتوان آنها را با سبکهای دیگر پوشاک نیز پوشید. بنابراین، پیراهن های مارک مردانه یک ویژگی نسبتاً جهانی کمد لباس مردانه است.